تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۸۰۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع سدشت ۱۴۰۱ | چه میزان سود تقسیم گردید؟

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع سیمان دشتستان با حضور سهامداران، برگزار شد. چه میزان سود برای هر سهم سدشت تقسیم گردید؟

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع سیمان دشتستان با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای آقابیگی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. موسوی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ به صورت زیر ارائه دادند:

عملکرد مالی شرکت

مجمع سدشت ۱۴۰۱ | چه میزان سود تقسیم گردید؟

شرکت در سال جاری نسبت به سال قبل ۶۳ درصد رشد داشته که عمدتا مربوط به افزایش ۵۵ درصدی نرخ فروش و افزایش ۵ درصدی در مقدار فروش بوده. در مجموع داخلی و صادراتی فروش ۴.۸۷۳ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده است. در بخش بهای تمام شده شرکت رشدی ۳۴ درصدی را تجربه کرده که منجر به سود ناخالص ۲.۰۸۷ میلیارد ریالی شده است. در مجموع در سود خالص شرکت رشدی ۶۵ را تجربه کرده و به سود خالص ۲.۵۷۵ میلیارد ریالی دست یافته است.

عملکرد عملیاتی شرکت

مجمع سدشت ۱۴۰۱ | چه میزان سود تقسیم گردید؟

در بخش تولید در کلینکر شرکت رشدی ۱۳ درصدی و در سیمان رشدی ۴۰ درصد داشته است. در بخش فروش نیز در کلینکر شرکت با کاهش فروش روبرو بوده، اما در سیمان فله ۵۸ درصد و در سیمان پاکتی با ۱۳ درصد رشد روبرو بوده است.

پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه شرکت

شرکت سیمان منددشتی: این شرکت با سرمایه حال حاضر ۱.۵۴۹ میلیارد ریالی در شهرستان خورموج به ثبت رسیده و جزو واحد‌های تجاری فرعی سیمان دشتستان می‌باشد که بیش از ۵۷.۹۶ درصد سهام آن متعلق به شرکت سیمان دشتستان می‌باشد. عملکرد این شرکت برای سال ۱۴۰۱ به صورت زیر بوده است.

مجمع سدشت ۱۴۰۱ | چه میزان سود تقسیم گردید؟

شرکت بازرگانی دشتستان توسعه دامون: این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ شروع کرده است. در شروع فعالیت به دلیل اینکه شرکت‌های باربری مستقر در منطقه نقش به سزایی در افزایش نرخ به دفعات مختلف در امور حمل و جابجایی به صورت مستقیم فعالیت می‌نمودند. مراتب جلوگیری از بالا بردن نرخ و تحصن از طریق نقش تریلر‌های در تملک در خصوص بار رسانی مستمر واقع گردید و هیچگونه افزایش نرخی در خصوص امور مورد نظر واقع نگردید و کلیه فعالیت‌های روزمره و جاری به حالت عادی بازگردانیده شد که مهمترین و اصلی‌ترین عامل مدنظر مدیران شرکت برای جلوگیری از افزایش نرخ کرایه حمل محقق گردید. از درآمد حاصله از تریلر‌ها شرکت اقدام به خرید ۸ دستگاه مینی بوس جهت جابجایی پرسنل صورت گرفت. شرکت هم چنین از درآمد‌های شرکت دامون اقدام به خرید شرکت حمل و نقل میلاد بار نموده و کلیه تریلر‌ها از طریق سیمان دشتستان به اجاره شرکت میلاد بار درآمده است.

میزان سوددهی سرمایه گذاری‌های شرکت

مجمع سدشت ۱۴۰۱ | چه میزان سود تقسیم گردید؟

سوالات مطرح شده در مجمع:


علت پرداخت سود سهامداران با تاخیر زیاد و پرداخت در سال ۱۴۰۲ چیست؟ برنامه ریزی با توجه به نقدینگی شرکت صورت گرفته و به محض اصلاح تاریخ پرداخت سود، تغییر زمان آن از طریق کدال اعلام خواهد شد.

در انتها به ازای هر سهم ۱.۹۶۰ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت شهود امین به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت انتخاب گردید.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده